Prop de 7.000 vehicles utilitzen diàriament el carril bus-VAO de la C-58 entre Ripollet i la Meridiana - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Prop de 7.000 vehicles utilitzen diàriament el carril bus-VAO de la C-58 entre Ripollet i la Meridiana

La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, ha assegurat en una entrevista a l'ACN que el carril bus-VAO entre Ripollet i Barcelona ha arribat a l'"ús adequat" amb prop de 7.000 vehicles diaris. L'obertura permanent d'aquesta via en els dos sentits de la marxa fa un any i mig va permetre gairebé doblar el nombre de vehicles que utilitzen el carril. Fins aleshores, la mitjana diària era de 3.600 cotxes i 208 autocars i qui era conseller d?Interior, Ramon Espadaler, havia reconegut que la infraestructura es trobava "infrautilitzada".
Doménech assenyala que el carril per a vehicles d'alta ocupació que connecta la C-58 a l'alçada de Ripollet amb l'Avinguda Meridiana ha permès en els últims mesos "millorar la mobilitat, sobretot en les hores punta, quan hi ha més intensitat". Doménech fa un balanç positiu de la mesura que es va implementar el setembre del 2014 per incrementar l'ús del carril bus-VAO i afirma que els prop de 7.000 vehicles diaris corresponen a les previsions per a aquesta infraestructura, que poden utilitzar autobusos, vehicles turismes o mixtos adaptables amb dos o més ocupants, vehicles ecològics, motocicletes i vehicles per a persones amb mobilitat reduïda. La previsió inicial era de 7.500 vehicles, ja que s'havia calculat que el 5% dels 150.000 que circulaven diàriament per la C-58 ho feien amb tres o més ocupants.
El carril bus-VAO es va obrir l'octubre del 2012 i durant els primers mesos el van fer servir uns 2.000 vehicles, molt per sota de les expectatives inicials. La infraestructura ha necessitat dues modificacions del reglament per aproximar-se a les previsions. Al principi estava oberta de 6:30 a 13:00 en direcció Barcelona i de 16:00 a 20:00 cap al Vallès Occidental. El carril es tancava durant la resta del dia i els caps de setmana i festius, tot i que se'n preveia l'obertura en circumstàncies especials, com operacions sortida. Mig any després, els vehicles amb dos o més ocupants també van poder circular per la via i se'n va modificar l'interval d'ús, amb més hores per entrar a Barcelona. Aquest canvi, però, va resultar insuficient i es va haver d'obrir de forma permanent en els dos sentits de la marxa. La infraestructura, un viaducte de 6,8 quilòmetres de llargada i 10 metres d'amplada, va tenir una inversió de 80 milions d'euros, cofinançada amb fons europeus. La infraestructura té com a objectius principals potenciar la mobilitat sostenible, contribuir en la qualitat mediambiental, reduir les congestions de trànsit a la C-58 i incrementar la seguretat viària dels desplaçaments laborals o 'in itinere'.

Pages