A partir de demà les obres de construcció del carril reservat a ús exclusiu per a bus i vehicles d'alta ocupació (VAO) entre Ripollet i Barcelona comportaran diverses afectacions al trànsit a l'autopista C-58. Es desviarà el trànsit, en sentit Barcelona, entre els punts quilomètrics 1.600 i 2.500 -a l'alçada de Can Cuiàs-, per una nova calçada que s'ha construït a la part exterior de l'autopista. Amb aquesta actuació es guanyarà l'espai necessari per a començar a treballar amb les estructures del viaducte.
Les obres de construcció del futur viaducte del carril VAO també afectaran, a partir d'aquesta setmana, al trànsit a la C-17 a l'alçada de Ciutat Meridiana, en sentit Vallès. El vial d'accés a la C-17 per accedir a aquest barri barceloní quedarà anul·lat i els vehicles hauran de desviar-se pel pont de Vallbona, de manera definitiva.
La construcció del carril bus-VAO a la C-58 ha estat encarregada a l'empresa pública Tabasa. El projecte compta amb un pressupost de 80 milions d'euros i es cofinançarà amb fons europeus, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013. Les obres es van iniciar al desembre de 2008 i el termini d'execució és de 3 anys.
El carril bus-VAO millorarà la capacitat viària d'una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d'uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. L'objectiu d'aquesta actuació és fomentar l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva.