El carrers de l'entorn del Sincrotró Alba de Cerdanyola ja estan oberts al trànsit - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

El carrers de l'entorn del Sincrotró Alba de Cerdanyola ja estan oberts al trànsit

Diumenge passat va quedar oberta al trànsit l’avinguda de la Ciència, el principal carrer del Parc Científic i Tecnològic de l’Alba de Cerdanyola, que connecta la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb la carretera BP-1413 i el sincrotró Alba. La posada en servei d’aquesta via suposa, alhora, una important millora de la mobilitat a la zona, ja que constitueix un nou accés des del Parc Tecnològic del Vallès (PTV) i el conjunt de Cerdanyola a l’AP-7 i a la UAB, contribuint a una major fluïdesa del trànsit que actualment suporta el carrer de la Serra de Galliners.
Des del Consorci Urbanístic del Centre Direccional destaquen que, amb la posada en servei de l’avinguda de la Ciència i dels carrers de l’entorn del sincrotró Alba, ha culminat la primera fase d’urbanització del Parc de l’Alba. Aquesta transformació s’ha dut a terme al llarg dels darrers quatre anys i ha comportat una inversió de 145 milions d’euros, que han permès crear més de nou quilòmetres de carrers i la implantació de noves xarxes de distribució d’electricitat, telecomunicacions, climatització, gas natural i aigua potable de qualitat excepcional, que contribuiran a la millora dels serveis existents a Cerdanyola i Sant Cugat.
Aquestes noves infraestructures i espais públics permetran desenvolupar, en els propers anys, el nucli central del Parc Científic i Tecnològic de l’Alba, que connectarà els importants centres de coneixement que se situen al seu voltant –com ara el sincrotró Alba, el Campus de la UAB i el seu Parc de Recerca o el PTV– i té la vocació d’esdevenir un dels principals motors del desenvolupament científic i tecnològic del conjunt de Catalunya i del sud d’Europa.
Segons el Consorci, els nous carrers i serveis que ara es posen en servei estableixen les bases per crear "un nou model de ciutat destinat a promoure el desenvolupament econòmic, la cohesió social i el respecte al medi natural, mitjançant serveis de gran eficiència i fiabilitat i espais públics d’alta qualitat urbana i ambiental".

Festa ciutadana
Per a celebrar la posada en servei dels nous carrers, el Consorci Urbanístic del Centre Direccional i l’Ajuntament de Cerdanyola van organitzar diumenge una festa ciutadana que, segons els organitzadors, va reunir prop d’un miler de persones. En els parlaments previs a l’obertura al trànsit dels nous carrers, l'alcaldessa de Cerdanyola, Carme Carmona, va destacar que “el Parc de l’Alba constituirà un important motor de la innovació i de la qualitat de vida i de treball al conjunt de la ciutat i permetrà transformar Cerdanyola en un potent pol científic i empresarial”.
La jornada festiva per a celebrar la posada en servei dels nous carrers del Parc l’Alba va comptar amb activitats de caire lúdic i pedagògic destinades a promoure el contacte amb la natura, la sensibilització mediambiental i l'esport a l'aire lliure. L'estrena de l’avinguda de la Ciència, un cop l’alcaldessa va encendre els semàfors del nou carrer, va anar a càrrec d’integrants del Club de Patinatge Artístic de Cerdanyola.
Per la seva banda, el director del Consorci Urbanístic del Centre Direccional, Miquel Sodupe, va assenyalar que “després de prop de 4 anys d’obres, d’una inversió de 145 milions d'euros i de l’esforç inestimable de nombroses empreses que han contribuït a fer d’aquest projecte una realitat, la jornada d’avui representa el tret de sortida d’aquest Parc Científic i Tecnològic de darrera generació, que ja ha estat presentat arreu d’Europa com un dels principals motors de desenvolupament econòmic del país”.

Acte reivindicatiu de la plataforma Cerdanyola Sense Abocadors
L'acte d'inauguració de l'avinguda la Ciència va comptar amb la presència de diversos membres de la plataforma Cerdanyola Sense Abocadors, que es van presentar a l'esdeveniment, "amb barrets i altres disfresses per no destorbar el gaudi de les famílies i dels nens", amb l'objectiu d'informar la ciutadania sobre "el problema dels fins a 11 abocadors que hi ha al Centre Direccional i principalment del de Can Planes que alberga residus industrials perillosos que contaminen l'entorn, tal com diu l'Informe IDOM encarregat per les mateixes administracions que han organitzat la festa, però sobre el qual han obviat fer cap referència, seguint amb el seu afany d'amagar el problema a la opinió pública".
La plataforma segueix reivindicant la descontaminació de l'abocador, "tal com estableix la llei, més encara quan al voltant hi ha aprovat un nou barri amb fins a 4.000 habitatges". Una descontaminació que, segons l'entitat, "ja s'ha fet en abocadors similars en altres llocs de l'Estat i d'Europa".
Des de la plataforma han assenyalat que la seva participació a l'acte celebrat diumenge passat va ser en tot moment "integrada dins la festa sense impedir el gaudi de les famílies i dels nens", aportant "amablement" opuscles informatius i explicacions a qui ho va requerir. Tanmateix, una de les seves membres va intervenir públicament amb un megàfon en acabar els parlaments de les autoritats municipals, davant el fet que aquestes van fer "discursos grandiloqüents i exagérats sobre les potencialitats d'un territòri que, amb la llei a la mà, hauria de ser declarat sòl contaminat, i han conclós sense fer-ne cap referència".
La plataforma ha fet una valoració molt positiva del contacte amb la ciutadania diumenge passat i ha explicat que té previst seguir amb la seva feina d'informació i reivindicació en endavant.

Pages