L’Aula d’Extensió Universitària de Cerdanyola programa el cicle de conferències 'El Gran Musical Nord-americà (1927-1958)' - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

L’Aula d’Extensió Universitària de Cerdanyola programa el cicle de conferències 'El Gran Musical Nord-americà (1927-1958)'

Com a activitat complementària de les seves sessions acadèmiques, l’Aula d’Extensió Universitària de Cerdanyola organitza un primer cicle de conferències de caràcter monogràfic que, sota el títol 'El Gran Musical Nord-americà (1927-1958)', revisarà la història d’un gènere tan popular en quatre sessions.
Les sessions s’efectuaran els dimarts 3, 10, 17 i 24 de maig, de les 18 a les 19,30 hores, a la Sala d’actes del Museu d’Art de Cerdanyola-Can Domènech, i seran impartides per l’advocat i historiador del cinema Albert Beorlegui. Les tres primeres sessions seran conferències il·lustrades amb fragments de pel·lícules, mentre que la darrera estarà dedicada al passi d’una pel·lícula completa, escollida prèviament pels assistents.
Els socis de l’Aula tindran dret preferent i es podran inscriure per correu electrònic o a les sessions de l’Aula de 30 de març i 13 d’abril. A partir d’aquesta data, s’admetran inscripcions de no associats, degut al caràcter excepcional de l’activitat. El preu de la inscripció a tot el cicle és de 10 euros per als socis de l’Aula i de 15 euros per als no associats. En qualsevol cas, el pagament s’haurà de fer els dies de les sessions ordinàries al MAC, i com a màxim el 27 d’abril. L’assistència està limitada a 90 places.

El gènere per excel·lència de Hollywood
'El Gran Musical Nord-americà (1927-1958)' fa un recorregut pel musical com un dels gèneres preferits per a tots els espectadors. Al llarg dels trenta anys anys de vida del seu gran esplendor, s'analitzen les mostres més rellevants dels anys trenta, com Fred Astaire i Ginger Rogers, Diana Durbin, Judy Garland, La calle 42 (1933), Vampiresas 1933 (1933), La viuda alegre (1934), El Mago de Oz (1939). També s'aprofundeix en el musical dels anys quaranta, amb la consolidació de noms com els directors Stanley Donen i Vincente Minnelli, i una nova generació d'actors, capitanejada per Gene Kelly. Es veuen fragments de Noche y día, Levando Anclas, Un día en Nueva York, Cita en San Luis, Aquella noche en Río i Un americano en Paris. I a la tercera part, es veu l'esplendor dels cinquantes amb cintes com Cantando bajo la lluvia, Siete novias para siete hermanos, Melodías de Broadway, Los caballeros las prefierern rubias o El Rey y yo.

Pages