Dilluns vinent està previst tornar a obrir l’accés al polígon industrial La Ferreria des de la incorporació de la carretera N-150. Aquest vial es va tancar el maig del 2009 a causa de les obres de construcció sota l’autopista C-58 dels pilars del futur carril per a autobusos i vehicles d’alta ocupació (VAO). Així, els vehicles i camions tornaran a accedir al polígon industrial pel carrer Progrés, per la zona de la riera de Sant Cugat.
El carril Bus-VAO és el primer d’aquestes característiques que impulsa la Generalitat a les entrades i sortides de Barcelona. La construcció de dos carrils segregats d’ús exclusiu per a autobusos i vehicles d’alta ocupació (VAO) al mig de l’autopista C-58 i en l’enllaç amb la C-33 –en el tram comprès entre Ripollet i l’avinguda Meridiana de Barcelona– té com a objectiu la millora de la capacitat viària i fomentar l’ús del transport públic.
El carril tindrà una longitud total de 6,82 km i el seu funcionament serà reversible en funció de les necessitats de mobilitat, decidint en cada moment, i depenent del trànsit, el sentit cap a Ripollet o cap a Barcelona. Gairebé tot el seu recorregut es construirà a nivell de l’actual C-58 aprofitant el centre de la calçada, amb dos carrils de 3,5 metres d’ample cadascun i vorals d’un metre i mig, amb tres elements distintius com dues pèrgoles i un viaducte elevat.
Foto: Ajuntament de Montcada i Reixac