El Ple de l'Ajuntament de Montcada i Reixac va aprovar ahir al vespre
una moció que rebutja una proposta de resolució al Parlament de Catalunya
presentada per ICV-EUiA el passat 24 de maig on es donava suport a una nova
proposta de variant ferroviària de la línia R3 amb el traçat de la R8 al seu pas
pels municipis de Montcada i Reixac, la Llagosta, Ripolllet i Santa Perpètua de
Mogoda.
Aquesta proposta, que és una ampliació de les al·legacions que
van presentar en el seu dia els ajuntaments de Ripollet, Santa Perpètua i la
Llagosta a l’estudi informatiu del tram Montcada-Vic de la R3, planteja una
interconnexió entre la R3 i la R8, a l’alçada del Pla de Reixac, creant una
estació al nucli urbà de Ripollet.
L’alcaldessa de Montcada i Reixac, María
Elena Pérez, ha explicat que el consistori s’oposa totalment a aquesta nova
proposta que "no beneficia" a la ciutat "perquè la variant suposaria una nova
línia en superfície que esquarteraria el territori encara més, implicaria una
reducció del trànsit ferroviari en la línia de Vic, així com la desaparició de
l’actual estació de Montcada-Ripollet, a Mas Rampinyo”. “Nosaltres volem el
desdoblament de la via única en Montcada i Reixac i el soterrament al tram de
Mas Rampinyo”, ha afegit María Elena Pérez.