Cap llar de Ripollet amb ús d’aigua domèstic ha patit una suspensió de subministrament des del mes d’agost de 2015. Sorea, la companyia responsable del servei, manté una relació de total col·laboració amb els Serveis Socials de l’Ajuntament per identificar els casos de famílies en situació de vulnerabilitat i bloquejar qualsevol tall de subministrament entre aquest col·lectiu.
Per tal d’evitar arribar a aquesta situació en què els Serveis Socials donen la veu d’alarma, Sorea aplica de forma preventiva una política d’ajornaments i pagaments a terminis a les persones i famílies que ho sol·liciten. L’objectiu és ajudar a les famílies que han patit més les repercussions de la crisi econòmica i permetre, d’aquesta manera, la seva tornada a la normalitat.
Aquestes mesures són independents de les bonifi cacions a la factura de l’aigua que s’apliquen per diversos conceptes. A Ripollet, 2.343 llars, un 15,4% són benefi ciàries de bonifi cacions per família nombrosa, 85 famílies tenen una tarifa social i 52 famílies han rebut ajuda del Fons de Solidaritat de Sorea.
BONIFICACIONS A LA FACTURA DE L’AIGUA
En els darrers anys s’han produït canvis socials i ambientals en relació amb el consum d’aigua. Per això l’Ajuntament de Ripollet, Sorea, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Agència Catalana de l’Aigua han impulsat la incorporació al sistema tarifari de criteris socials que tenen present la capacitat econòmica de les famílies. Si vols conèixer les bonifi cacions a la factura de l’aigua, aquesta informació t’interessa.
En els darrers anys s’han produït canvis socials i ambientals en relació amb el consum d’aigua. Per això l’Ajuntament de Ripollet, Sorea, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i l’Agència Catalana de l’Aigua han impulsat la incorporació al sistema tarifari de criteris socials que tenen present la capacitat econòmica de les famílies. Si vols conèixer les bonifi cacions a la factura de l’aigua, aquesta informació t’interessa.