La xarxa de busos d’altes prestacions exprés.cat que desplega el Departament de Territori i Sostenibilitat ha transportat l’any 2017 16,18 milions de viatgers, el que suposa un 58% més que l’any 2016, quan el nombre d’usuaris va ser de 10,26 milions.
Aquest increment s’explica tant per l’augment de la demanda com per la posada en servei de noves línies. Concretament, l’any passat en van entrar en funcionament 6, repartides per tot el territori, que s’afegien a les 30 que ja donen servei des de l’any 2012. L’increment mitjà de viatgers en aquests 36 corredors l’any 2017 ha estat del 9,6%.
A banda de l’increment de l’oferta, la incorporació dels serveis a la xarxa exprés.cat comporta un seguit d’avantatges per als usuaris, com ara millores en la informació, comoditat i capacitat dels serveis. Aquest any, a més de la posada en servei de noves línies exprés, s’han establert nous itineraris a les línies e2 Barcelona-Terrassa i e15 Barcelona-Vilanova i la Geltrú per tal de millorar la comunicació amb la zona universitària de l’avinguda Diagonal a Barcelona.
La linea e4 Barcelona – Ripollet (inici novembre 2012)
Durant el 2017 ha transportat 728.534 viatgers. Representa un increment del 4% respecte el 2016. Aquest augment és del 40% si el comparem amb el 2011, l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.
Pel que respecte la linea e3 Barcelona – Cerdanyola – UAB (inici novembre 2012), durant el 2017 la línia ha transportat 838.774 viatgers, el que significa un increment de l’1% respecte el 2016. Aquest augment és del 28% si el comparem amb el 2011, l’any anterior a convertir aquesta línia en exprés.