Debat sobre la creació d’una Àrea del Vallès com a referent econòmic i d’equilibri territorial - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Debat sobre la creació d’una Àrea del Vallès com a referent econòmic i d’equilibri territorial

Prop de 120 persones, entre representants d’institucions, entitats i agents socioeconòmics, van assistir dimarts a la Fira Sabadell, a la presentació del Manifest per a un Àrea Vallès. El document pretén esdevenir un punt de partida per treballar en la concreció d’una Àrea Vallès com a espai de referència econòmica, social i de creixement territorial equilibrat.
Aquesta presentació pública pretén ser un punt d’inflexió de tot el treball i la diagnosi que durant anys entitats com Fem Vallès –que agrupa 19 institucions i entitats– han estat posant damunt la taula a diferents administracions i que ara, des de l’Ajuntament de Sabadell, s’entoma per situar conjuntament el debat polític a les agendes públiques.

Manifest per a un Gran Vallès
Es va presentar la proposta de Manifest per a una Àrea Vallès, que posa les bases per debatre la construcció d’interessos comuns d’un espai que aplega 62 municipis, amb 1,3 milions d’habitants, que genera gairebé un terç del PIB industrial català. Es tracta d’una realitat territorial importantíssima per al desenvolupament del país, amb el 15% del total dels centres de treball de tot Catalunya i gairebé el 17% de la població activa.
En l’àmbit del coneixement, aplega 40.000 estudiants universitaris i universitàries i 20 centres de recerca. D’altra banda, el 75 per cent del territori pertany a espais naturals, agraris i forestals. Té un 9 per cent de superfície dedicada a l’agricultura. Un terç del territori, a més, el formen espais naturals protegits.
Les dades, però, conviuen amb la realitat d’una manca d’infraestructures del sistema de mobilitat del territori. Encara avui les tres capitals administratives no es troben connectades per ferrocarril de forma directa. Tampoc hi ha cap organisme que reguli, planifiqui i millori  la mobilitat dels milers de treballadors i treballadores que es desplacen cada dia cap als polígons d’activitat econòmica o que impulsi la connectivitat entre serveis de transport.
Foto: Ajuntament de Sabadell

Pages