Les noves oficines de Serveis Socials de l'Ajuntament de Ripollet ja operen de forma normal des d'aquest matÃ. Aquells ciutadans que tinguin cita prèvia ja rebran l'atenció personalitzada del personal i gaudir de les instal·lacions, mentre que aquells que no en tinguin, també podran acostar-se a les oficines, i rebre informació a recepció. Més d'una quarantena de professionals atendran als veïns i veïnes en els à mbits d'Acció Social, Gent Gran, Salut Pública, Oficina municipal del Consumidor, Oficina municipal d'Habitatge, Oficina Municipal d'Escolarització, PolÃtiques LGTBI, Solidaritat i Inclusió i Gènere i Feminismes.
Les oficines de Drets Socials han estat planificades conjuntament per les coordinacions dels à mbits de Ciutat i sostenibilitat, JustÃcia Social i Governança, per poder incorporar una mirada interdisciplinar que tingués en compte els objectius estratègics i operatius dels serveis que s'havien de traslladar a les noves instal·lacions.
L'espai, amb més de 800 m2 útils, està estructurat en tres grans à rees de relació: públic general, atenció personalitzada i tècnica. Entre els diferents espais trobem la recepció, sala d'espera, sala de premsa, diverses sales de reunions i polivalents, 10 despatxos d'atenció personalitzada i un gran espai de treball per als tècnics, que permet el treball transversal.
Les oficines també s'han dotat amb recursos tecnològics per a la gestió integral dels trà mits, l'acollida personalitzada i de qualitat a la ciutadania, mesures actives i passives de seguretat als espais d'atenció i de trà nsit, adaptacions funcionals, aixà com mesures de racionalització energètica. Pel que fa a les mesures de seguretat, s'han instal·lat cà meres de vigilà ncia, ulls de bou a les portes i segona porta als despatxos d'atenció personalitzada, aixà com botons d'alarma.
Projecte estratègic de modernització
Amb un import aproximat de 400.000 euros, la transformació del local situat al parc del Riu Ripoll (c. de Can Masachs, 18-20, 1ª planta) per a ser les noves Oficines de Drets Socials és una actuació recollida dins del Pla d'Acció Municipal i està integrada en el Projecte Estratègic de Modernització de l'administració local, liderat des de l'à mbit de Governança.
Aquest projecte inclou quatre eixos de treball, que són la reordenació del parc d'oficines municipals, la reordenació dels recursos humans, el Pla director d'evolució de l'Administració Electrònica i el Programa de Transparència i Govern Obert. Quant a la reordenació de les oficines municipals, el projecte també inclou la remodelació de les oficines del carrer de la Salut per a acollir els serveis tècnics municipals, que es podria realitzar cap a finals de 2019, un cop feta la licitació del projecte, que ja ha estat aprovat.
Foto: Ajuntament de Ripollet