El conseller d’Educació, Josep Bargalló, ha anunciat avui que “hem pres la decisió i hem anunciat als dos equips directius de convertir en institut escola el Martinet i els Pinetons. Això vol dir construir un projecte educatiu nou per a secundària que es lligui amb el de primària”, i ha afegit que “la conseqüència de poder fer aquests dos instituts escola farà que els instituts de secundària, batxillerat i FP es puguin esponjar i per tant puguem fer una oferta d’FP més potent, sense massificar-los”.
Bargalló ha fet aquest anunci durant la visita aquest matí a dues escoles de Ripollet, El Martinet i Els Pinetons, acompanyat de l’alcalde del municipi, José M. Osuna; del director general de Centres Públics, Josep Gonzàlez-Cambray; i del director dels Serveis Territorials al Vallès Occidental, Jesús Viñas.
El conseller ha remarcat que aquesta decisió ha estat possible per la planificació conjunta amb l’Ajuntament: “Aquest tipus de propostes només es poden fer amb una mirada global, per tant, cal agrair la feina als Serveis Territorials i a l’Ajuntament. El que avui anunciem és fruit de la planificació conjunta del sistema educatiu públic de la ciutat. Una planificació que va des de les llars d’infants fins a la formació professional, i en la qual hem hagut de prendre decisions en tots els camps perquè la ciutat necessitava una empenta en el seu sistema educatiu”.
Josep Bargalló ha visitat l’Escola El Martinet, on ha fet un recorregut per les instal·lacions i ha mantingut una breu trobada amb l’equip directiu del centre. L’escola és un centre de dues línies amb una matrícula de 485 alumnes entre P3 i sisè de primària. El centre aposta per la metodologia d’ambients i els alumnes treballen en diferents espais com el tecnològic, el de llenguatge matemàtic, el de teatre, o el de pintura, entre d’altres.
A continuació, el titular d’Educació s’ha traslladat a l’Escola Els Pinetons, ha visitat algunes de les aules i s’ha reunit amb l’equip directiu. Els Pinetons és un centre de 3 línies d’educació infantil i primària amb 685 alumnes. L’escola té un aprenentatge basat en l’experimentació i en la innovació pedagògica, compartida entres alumnat, famílies i l’equip de mestres.
Foto: Gencat