L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Ripollet passa balanç - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Ripollet passa balanç

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de l’Ajuntament de Ripollet ha presentat la seva memòria d’activitats de l’any 2011. Un any on s’ha demostrat, segons el consistori, que els veïns de Ripollet coneixen i fan servir els mitjans que se’ls ofereixen per presentar reclamacions i defensar els seus drets com a consumidors.

Aquest fet s’ha traduït en 2.018 consultes i 546 peticions adreçades a l’OMIC sol·licitant algun tipus d’actuació. D’aquest nombre de peticions s’han generat 327 expedients administratius, un 3,8% més que l’any 2010. Dels 327 expedients s’han resolt el 65,44%, quedant pendents per continuar tramitacions durant aquest any 2012 el 22,63%. Per últim, un 11,93% de les reclamacions han estat traslladades a l’Agència Catalana de Consum, bàsicament per dos motius, bé perquè no les dues parts no han pogut assolir un acord o bé perquè s’han produït incompliments en matèries administratives de disciplina de mercat i de defensa dels consumidors i usuaris.
D’altra banda, cal destacar que, tot i que no totes les reclamacions són favorables als consumidors ni generen devolucions de diners, durant el 2011 s’han generat 24.662,42 euros en concepte de devolucions de cobraments indeguts o de resolucions favorables d’imports cobrats prèviament.
Per àmbits, novament les telecomunicacions són el principal motiu de queixa, amb un 32,61%, tot i que els consumidors estan cada vegada més protegits per la normativa vigent en aquesta matèria.
La liberalització de l’electricitat i el gas, amb la facilitat de canviar d’empresa comercialitzadora, ha ocasionat també moltes consultes i reclamacions, amb 204.
També els bancs, caixes i productes financers han estat objecte de reclamacions, amb un total de 129 durant el 2011. En aquests casos l’OMIC també ha recomanat els serveis jurídics de l’Associació de Consumidors quan ha estat necessari.
A més del servei que s’ofereix en cas de reclamació o queixa, l’OMIC també ha ofert xerrades informatives sobre temes concrets, com la que es fa inclosa en el programa adreçat a la gent gran Gent Activa, o la que es va oferir conjuntament amb l’Associació d’usuaris de bancs i caixes en relació amb les hipoteques.
També l’OMIC de Ripollet ha estat present en cercles comparatius intermunicipals d’OMIC’s, tallers que serveixen per valorar, quantificar i millorar diferents aspectes de l’Oficina. En el cas de Ripollet, es valora molt positivament l’alt nombre de casos atesos o l’alt percentatge de finançament per part d’altres institucions.

Pages