L'Orquestra de Cambra Terrassa 48, en concert aquesta nit a Ripollet - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

L'Orquestra de Cambra Terrassa 48, en concert aquesta nit a Ripollet

L'Associació d'Espectadors del Teatre del Mercat Vell de Ripollet continuarà aquesta nit (22 hores) amb la seva programació al Teatre-Auditori. Ho farà amb la segona i darrera proposta musical d'aquest trimestre. En aquesta ocasió, l'entitat portarà fins a Ripollet a l'Orquestra de Cambra Terrassa 48, que presentarà un concert amb dues de les grans obres mestres en forma de serenata: la magnífica Serenata en DoM de Txaikovski i la Serenata op6 de J.Suk, deixeble predilecte d'A.Dvorak. Obres on el llenguatge romàntic de les cordes esdevé en tota la seva plenitud.



L’Orquestra de Cambra Terrassa 48 està formada per instrumentistes de diferents indrets relacionats amb l’activitat musical d’aquesta ciutat. Originada l’any 1987 i fundada en la seva forma i filosofia actuals l’any 2000, el conjunt ha adquirit un nivell que l’ha portat a guanyar, entre d'altres, el primer premi del I Concurs de Música de Cambra de Sant Mateu de Castelló l’any 2003.
L’OCT48 ha realitzat concerts per tota la geografia catalana i per l’estat espanyol, ha col·laborat en importants produccions simfonicocorals i ha fet enregistraments pels segells Ars Harmònica, Ma de Guido, la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i pel Centre Robert Gerhard. Destaquen també col·laboracions amb directors com Laszlo Heltay, Josep Vila, Mireia Barrera, Xavier Puig o Pep Prats, solistes com Mireia Pintó, Gerard Claret, Ashan Pillai, Alba Ventura o Kai Gleusteen i agrupacions com la Coral Cantiga, Coral Sant Jordi, el Cor de Cambra de l’Orfeó Català i Kimbala Percussions, entre d’altres.
En la seva recerca de literatura per a orquestra de cordes, l’OCT48 ha realitzat primeres audicions a Catalunya de nombroses obres per a aquesta formació i també a nivell europeu, així com estrenes d’obres d'autors catalans com F.Cruixent, J.LL. Guzman, primers enregistraments d'obres de R.Lamote de Grignon i el darrer any ha recuperat i enregistrat obres de J.Manén, impulsant així la seva voluntat de difusió, recerca i globalització musical.
L’OCT48 ha explorat nous camins musicals i escènics amb la creació d’espectacles multidisciplinaris de producció pròpia com Carmen, de Shchedrin i Gudbranstal, les històries de Peer Gynt, les col·laboracions amb cantants com Pep Sala, en l’espectacle Una nit amb orquestra i Sisa, amb qui estrenen Arriba una cançó, i amb formacions jazzístiques com el Manel Camp Trio.
L’OCT48 està dirigida des del violí per Quim Térmens, músic sabadellenc que rep la seva formació violinística i musical del mestre Gonçal Comellas i dels violinistes Arkadi Futer i Michel Barta.
Ha estat membre de l’Orquestra de Cambra del Palau de la Música Catalana i de l’Orquestra de Cambra Gonçal Comellas. Actualment realitza el seu treball més cambrístic dins el projecte Arcattia Collage i ha estat guardonat, entre d'altres, amb el premi Xavier Montsalvatge.
En el terreny pedagògic s’ha format amb personalitats com Sheila Nelson, Vaartan Manoogian i Mimi Zweig. Desenvolupa la seva tasca docent al Conservatori de Música de Vic i és convidat com a mestre de violí al Curs Internacional de Música Principat d’Andorra.

Actuació a Ripollet
En la seva actuació a Ripollet, l'OCT48 presentarà un concert amb dues de les grans obres mestres en forma de serenata de la història de la música: la magnífica Serenata en DoM de Txaikovski i la Serenata op6 de J.Suk, deixeble predilecte d'A.Dvorak.
La Serenade o Serenata té els seus orígens en les balades que cantaven els enamorats a mitja tarda sota les finestres de les seves estimades. Curiosament, el terme no deriva de sera, tarda, sinó de sereno, calmat, reposat. Durant el segle XVIII va gaudir de moltíssima popularitat. S’interpretaven en festes i actes socials, noces, actes cortesans etc… A partir del S. XIX la Serenata és tractada ja com una obra de gran format i representant obres clau en el catàleg dels compositors amb serenates de gran bellesa i categoria.
J.Suk va ser el deixeble preferit d'A.Dvorak. La seva Serenata per a cordes op 6 va ser escrita just al final de les seves classes amb el mestre i en certa manera recorda una mica a la Serenata per a cordes del mateix Dvorak. La impressió que li va causar la partitura va ser tant gran que ràpidament la va fer arribar al seu amic J.Brahms per tal de que conegués una partitura tan plena de matisos i lirisme.
La Serenata en DoM de Txaikovski s’ha convertit amb el temps en un dels monuments sonors més singulars i influents de la música clàssica: energia en estat pur i plena de melodies encisadores. I perquè no dir-ho, és una d’aquelles peces que tothom ha xiulat pel carrer sense saber-ho alguna vegada o altra.

Pages