“No és una cosa fácil i ràpida, però seguirem donant passes. Ens ho creiem i espero que aviat tinguem mesures concretes”. Així es referia ahir l’alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón, a la possibilitat d’impulsar un projecte per a reurbanitzar i pacificar la carretera N-150 al seu pas per la ciutat. Cordón responia així a les preguntes sobre aquest problema que diversos ciutadans li van plantejar durant un Facebook live on es va sotmetre a les qüestions que li plantejaven els veïns.
Alguns d’ells van recordar a Cordón els dos accidents mortals ocorreguts en la carretera de Barcelona just abans de l’inici de l’estat d’alarma per la crisi sanitària provocada per la pandèmia de la Covid-19. Sinistres que han tornat a posar de manifest un greuge històric a la ciutat. En aquest sentit, l’alcalde de Cerdanyola va reconèixer que “la carretera de Barcelona és la mateixa carretera dels darrers 40 anys”, lamentant que en tot aquest temps no s’hagi “fet mai res en reurbanitzar, pacificar o millorar aquesta entrada principal de la ciutat”.
Precisament per això, Cordón va explicar que la millora de la zona és un dels punts que el seu partit va introduir en el programa electoral dels comicis que li van permetre l’accés a l’alcaldia, i que la seva realització és un dels objectius que es marca el seu govern, com “li he explicat als veïns de la zona en diverses reunions”.
En aquesta línia, Cordón va explicar que “ja s’han començat a fer passes” en una feina que “hem de fer conjuntament amb l’Ajuntament de Ripollet” perquè és una iniciativa que “afectarà als dos municipis”, amb barris a cavall entre les dues ciutats, com el de La Farigola o el de Tiana-Pont Vell. “Em consta que l’alcalde de Ripollet també està amb ganes que tota aquesta zona canvïi a millor”, va explicar Cordón.
Tot i no concretar masses detalls, l’alcalde de Cerdanyola va remarcar que l’exemple a seguir ha de ser el de Montcada i Reixac, que va reurbanitzar la part de la N-150 al seu pas per la ciutat durant la passada legislatura, i ho va fer amb el suport d’institucions supramunicipals. En aquest sentit, Cordón va defensar que “ens hem d’ajudar d’altres organismos com l’Àrea Metropolitana de Barcelona”. De fet, el dirigent del PSC va recordar que l’ens metropolità va presentar fa uns mesos un estudi sobre diferents infraestructures viàries de Catalunya i que la N-150 era una de les vies analitzades.