Cerdanyola Empresarial ha obert delegacions a Polònia, Bulgaria, Tunísia, Jordania, Brasil, Argentina i Xile. Es tracta, segons l'associació, de mercats que presenten oportunitats de negocis per l'empresari de la ciutat. L'associació ha apostat fortament per generar negocis a través de la internacionalizació de la indústria local i posicionar-se com a referent a Catalunya d'entitat totalment enfocada al servei de les seves empreses.
Al front de les delegacions de Cerdanyola Empresarial, es troben professionals natius amb anys d'experiència que parlen espanyol, disposats a facilitar la introducció dels productes de la ciutat, ja sigui a través de missions comercials o plans individuals de penetració.
Sense anar més lluny, el delegat de Cerdanyola Empresarial a la ciutat brasilera de Sao Paulo va visitar el municipi vallesà el passat mes de desembre, on va fer una taula rodona (foto) amb diferents empresaris per tal d'informar de les oportunitats de negoci que aquest gran mercat ofereix.
Artur Porta, president de Cerdanyola Empresarial, considera que aquest nou servei "ens converteix en una de les associacions empresarials locals, pioneres en el nostre àmbit, capaç de disposar de plataformes en diferents mercats que permetin l'expansió internacional de les nostres empreses".
Cerdanyola Empresarial ha avançat que ja està treballant per obrir noves delegacions durant el 2010 que s'afegirien a les existents actualment.
Programa per a PYMES(penetració mercats internacionals)
Una de les opcions que ofereix Cerdanyola Empresarial als seus associats per a la internacionalització dels seus negocis és el programa PMI. Es tracta d'una iniciativa pensada per a les petites i mitjanes empreses (PYMES) amb desitjos de penetrar en mercats internacionals. Els equips de treball es componen, d'una banda, per consultors a Cerdanyola Empresarial que analitzen l'empresa i elaboren l'estratègia més adequada per a una ràpida penetració en el mercat i, d'altra banda, per consultors de Cerdanyola Empresarial en destinació, que posaran en pràctica les estratègies per al tancament d'acords i vendes.
Cerdanyola Empresarial remarca que, mitjançant aquest programa, les empreses disposaran d’una delegació o agent en el país per a treballar a fons el mercat i aconseguir vendes d'una forma ràpida i eficaç.
El programa PMI compta amb tres fases fixes, més una quarta opcional. Així, el projecte té una primera etapa d'anàlisi i prospecció (1 mes), on s'analitza l'empresa en qüestió, els productes i preus, els canals de distribució possibles i el màrqueting necessari. Amb la informació obtinguda, es prospecta el mercat per a trobar les millors opcions per a l'empresa.
Després hi ha una segona fase d'identificació i selecció (2 mesos), que es dedica a contactar als potencials clients/distribuïdors. Es realitzen visites i es presenten els productes de l'empresa. També s'analitzen les empreses i es seleccionen les més adequades d'acord al potencial i interès per a la companyia que contracta el programa PMI.
Finalment, hi ha una tercera etapa (1 mes) de viatge i tancament d'acords. Una vegada feta la
selecció, Cerdanyola Empresarial prepara una agenda d'entrevistes en el país, on el seu associat viatja per a tancar acords i començar les vendes.
L'associació també oferta una darrera fase de seguiment, però en aquest cas és opcional.