El pont de La Ferreria, que connecta la sortida de l'autopista C-58 amb la carretera que comunica Ripollet amb Montcada i Reixac per Mas Duran, ja forma part de la xarxa de la Direcció General de Carreteres de la Generalitat de Catalunya. L’acord s’ha aprovat tant als òrgans de govern dels Consells Comarcals del Vallès Occidental i del Barcelonès com a la Junta de Govern de la Mancomunitat de Municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Tant l’alcaldessa de Montcada, Elena Pérez, com l’alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, han mostrat la seva satisfacció perquè s’hagi produït aquest traspà s, fet llargament reivindicat per part de les dues administracions locals.
La notÃcia es va conèixer ahir al migdia, durant el Ple de la Mancomunitat Intermunicipal que formen Cerdanyola, Ripollet i Montcada. En el decurs de la sessió, l'alcalde de Ripollet va informar sobre el canvi de titularitat del pont, alhora que va anunciar una propera actuació per a rehabilitar aquesta infraestructura. I és que, com va explicar Parralejo, la via es troba molt degradada perquè fins ara no se sabia quina administració tenia la seva titularitat. Les gestions realitzades des de Ripollet, però, han aconseguit un acord mitjançant el qual la Generalitat n’assumeix la titularitat, aixà com la meitat dels 600.000 euros que costaran les obres d’arranjament de la carretera. L’Àrea Metropolitana de Barcelona aportarà els 240.000 euros corresponents a Ripollet i Montcada i Reixac, mentre que el Consell Comarcal del Vallès Occidental pagarà els altres 60.000 euros.
Les obres de millora i arranjament del pont de La Ferreria, que seran controlades i gestionades directament pel Consell Comarcal del Vallès Occidental, es licitaran el proper mes de gener.
Foto: Ajuntament de Ripollet
