Des del passat dia 5 i fins al proper 22 de desembre, la plaça Abat Oliba de Cerdanyola acull una nova edició de la Fira de Nadal. L’espai, que compta amb 30 parades amb productes típics d’aquestes dates, com torrons, neules, tiós, arbres de Nadal, guarniments nadalencs, caganers i regals per a totes les edats, acull durant tots aquests dies diverses activitats d’animació.
Aquest migdia s'ha celebrat una cercavila de flaviols, mentre que demà hi haurà l’activitat ‘Les escoles canten el Nadal’ (11 hores) i contes nadalencs per a adults (19 hores). Dijous hi ha previstes dues visites del patge Martinet (a les 11 i les 17,30 hores) i una nova sessió de ‘Les escoles canten el Nadal’ (11 hores) i el divendres es repetiran les visites del patge Martinet (a les 11 i les 17,30 hores) i l’activitat ‘Les escoles canten el Nadal’ (11 hores). A aquestes propostes s’afegirà l’actuació de Gumbo Jazz Band (18 hores).
Per al dissabte 18 de desembre s’ha previst un taller de manualitats nadalenques per a infants (11 hores) i la visita del patge Martinet (17,30 hores), activitats que es tornaran a realitzar diumenge 19 –el taller a les 11 hores i les visites del patge Martinet, a les 11 i les 17,30 hores-. També diumenge tindrà lloc un tast d’escudella (19 hores) a càrrec del Gremi d’Hostaleria.
Dilluns 20 tornaran les visites del patge Martinet (11 i 17,30 hores) i el dimarts es celebrarà una cantada de nadales a càrrec de la Coral Rondalla de l’Esplai la Caixa, mentre que el dia 22 es repetiran dues noves visites del patge Martinet (11 i 17,30 hores).
Des de l’Àmbit de Desenvolupament Econòmic Local de l’Ajuntament, impulsor de la Fira, destaquen que s’ha apostat per aquest model de Fira amb la voluntat de “potenciar i impulsar el teixit comercial local”, i és per això que enguany “s’ha treballat per augmentar les activitats d’animació i promoció”.
157 figures de llum
Enguany un total de 157 figures de llum distribuides pels principals eixos comercials de la ciutat i alguns centres cívics anuncien l’arribada del Nadal a Cerdanyola. La totalitat de lluminària nadalenca que guarneix la ciutat és de tecnologia led, que permet un important estalvi energètic. Aquest any l’Ajuntament ha dedicat a les llums nadalenques la quantitat de 54.000 euros, la mateixa inversió que a 2009, quan, com a conseqüència de la crisi, es va realitzar una retallada de pressupost d’uns 100.000 euros.
