L'Institut Can Mas de Ripollet ha rebut el distintiu d'Escola Verda per part del Departament d'Educació i de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya. Així es va fer públic en un acte celebrat la setmana passada al mateix centre, que va comptar amb la presència de la regidora de Medi Ambient a l'Ajuntament, Gemma Edo; el director de l'institut, Àngel Gastón, així com dels delegats i subdelegats dels alumnes.
Durant l'acte es va donar a conèixer tota la feina feta i la que encara queda per fer durant els tres anys que el centre podrà comptar amb el distintiu. El reconeixement es deu a la tasca realitzada per a la millora del medi ambient i que té com a objectiu implicar a la comunitat educativa en la millora de l'entorn.
-485 centres participants
El programa Escoles Verdes, una iniciativa conjunta dels departaments d’Educació i de Medi Ambient i Habitatge que funciona des de fa 11 anys, té com a objectiu ajudar els centres a ambientalitzar-se, promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn i afavorir l’intercanvi entre els centres que hi participen. Actualment ja hi ha 485 centres participants i enguany l'IES Can Mas ha estat un dels 156 que han rebut el distintiu, a l'igual que l'Escola La Sínia de Cerdanyola.
Per a participar en el programa Escoles Verdes, el primer pas que ha de fer el centre és realitzar la seva diagnosi ambiental, que permetrà conèixer el seu punt de partida en aquest procés d'ambientalització. A continuació, el centre ha de redactar el seu Pla de cohesió ambiental, document que defineix els trets ambientals del centre i on han de quedar especificades les diferents línies d'actuació que el centre haurà d'anar desenvolupant. A partir d'aquest pla, el centre concretarà els programes d’acció a desenvolupar al llarg dels diferents cursos escolars per anar materialitzant els objectius que el centre ha marcat. El primer programa d'acció que el centre redacta té una durada d'aplicació d'un curs. La valoració favorable de la feina realitzada pel centre condueix a l'atorgament del distintiu d'Escola Verda.
A principis de curs, el centre aprova un nou programa d’acció amb les actuacions que vol portar a terme durant els dos cursos escolars següents. Si es valora positivament l'aplicació d'aquest programa d'acció, el centre renova el seu distintiu i la seqüència es repeteix. Per tant, per consolidar aquest distintiu, cal que el centre faci un treball progressiu en la consecució dels objectius plantejats en el seu Pla de cohesió ambiental.
Foto: Ajuntament
