L'Ajuntament de Ripollet nega cap relació amb els problemes econòmics del Centre d'Esplai La Gresca i els vincula a la rebaixa dels ingressos que rep l'entitat d'altres administracions - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

L'Ajuntament de Ripollet nega cap relació amb els problemes econòmics del Centre d'Esplai La Gresca i els vincula a la rebaixa dels ingressos que rep l'entitat d'altres administracions

"Estic segur que els problemes que està patint La Gresca no venen de la seva relació amb l'Ajuntament de Ripollet. La Gresca també rep aportacions d'altres administracions i potser aquí està la rebaixa en els seus ingressos". Així de contundent es mostra l'alcalde de Ripollet, Juan Parralejo, sobre els problemes econòmics del Centre d'Esplai La Gresca que, segons l'equip de monitors, posen en perill el futur del projecte educatiu de l'entitat amb joves de la ciutat i de Cerdanyola.
La resposta de Parralejo arriba després que els monitors del Centre d'Esplai La Gresca hagin posat en marxa una campanya per demanar el suport de la ciutadania al seu projecte, sota el títol 'S.O.S. La Gresca'. L'entitat sol·licita que, des de la seva web , es reenviïn a les alcaldies de Ripollet i de Cerdanyola un correu, amb l'objectiu d'aconseguir més suport per part de les administracions. Segons l'entitat, la seva situació econòmica "es troba en un punt d'insostenibilitat". Tot i que tancaran l'any amb "un gran dèficit", segons asseguren, de moment han decidit traslladar-se a un local més petit i deixar de fer 'El Casal Jove'.
La Gresca diu que les ajudes econòmiques de l'administració no són suficients per a poder seguir endavant amb el seu projecte i les famílies dels infants i joves amb les que treballen, moltes d'elles en situació de risc social, han vist agreujada la seva situació per la greu crisi econòmica actual.

Parralejo contesta els correus de suport
Quant a l'Ajuntament de Ripollet, l'alcalde de la ciutat, Juan Parralejo, ha volgut contestar els correus rebuts en solidaritat amb el Centre d'Esplai La Gresca, amb la intenció d'aclarir la seva posició. Parralejo remarca que el consistori valora molt positivament la tasca que la Gresca duu a terme en el barri de Can Tiana-Pont Vell i, com a prova d'això, recorda que les subvencions i convenis establerts amb l'entitat des dels diferents departaments municipals ascendeixen a 111.480 euros anuals, "una quantitat que s'ha incrementat notablement en els darrers 5 anys".
Una xifra a la qual s'ha d'afegir, segons l'alcalde de Ripollet, la despesa -a càrrec de la Mancomunitat Cerdanyola-Ripollet-Montcada- que suposa el lloguer del local del Centre Cívic del Pont Vell per 20.400 euros l'any, "equipament que utilitza gairebé en exclusiva el Centre d'Esplai La Gresca".
Parralejo deixa clar que l'Ajuntament de Ripollet "no té cap intenció de finalitzar cap dels projectes que comparteix amb La Gresca" i remarca que el consistori no deixat mai de subvencionar cap dels programes conveniats amb l'enitat ni hi ha la intenció de fer-ho l'any 2011. "A més, estem al dia de pagaments -afegeix l'alcalde de Ripollet- amb l'entitat, tant pel que fa als convenis com a la resta de subvencions".
Parralejo recorda que l'Ajuntament de Ripollet no és aliè a la situació econòmica i social que es viu actualment i que des de fa un parell d'anys està patint una disminució de l'aportació que realitza l'Estat, a banda d'una important davallada dels ingressos ordinaris per taxes, llicències o plusvàlues, entre d'altres.
Malgrat tot, l'alcalde de Ripollet remarca que l'Ajuntament "està realitzant un gran esforç per a mantenir les assignacions a l'entitat, inclosa La Gresca". Un fet "especialment remarcable", segons Parralejo, perquè altres serveis o programes s'han retallat o, fins i tot, anul·lat. Així, posa l'exemple del Pla Educatiu d'Entorn, que ha patit una retallada del 50% en l'aportació que realitza la Generalitat de Catalunya. En aquesta línia, Parralejo es mostra convençut que les dificultats econòmiques de La Gresca no tenen res a veure amb la relació entre l'entitat i l'Ajuntament de Ripollet, i apunta altres opcions: "La Gresca també rep aportacions d'altres administracions i potser aquí està la rebaixa en els seus ingressos". En aquest sentit, l'alcalde de Ripollet recomana a l'entitat que utilitzi les eines al seu abast, com la Coordinadora d'Esplais, "per a fer força davant la resta d'administracions que sí han retallat les seves subvencions".

Crítiques a la campanya
Parralejo, per últim, ha criticat la campanya engegada per l'equip de monitors de l'esplai: "Crec que, en aquesta ocasió, possiblement a causa de nervis o preocupacions per la situació de l'entitat, les responsables de La Gresca no han actuat correctament". L'alcalde de Ripollet considera que "intentar pressionar amb xantatges emocionals no és la millor manera de solucionar els problemes econòmics o d'altra índole que puguin tenir". En aquesta línia, Parralejo explica que diàriament té coneixement de casos similars al de La Gresca, que "també mereixen la meva atenció i els meus esforços per a intentar resoldre'ls". En qualsevol cas, el dirigent socialista ha explicat que parlarà amb les responsables de La Gresca "per tal que m'expliquin personalment els seus problemes i intentar trobar solucions" i, en aquest sentit, ha avançat que s'ha concertat, juntament amb l'alcaldessa de Cerdanyola, una entrevista entre les dues parts.

Pages