L'ATM licita l'estudi d'un projecte que contempla noves estacions ferroviàries a Cerdanyola i Ripollet - A FONS VALLES hemeroteca

A FONS VALLES hemeroteca

El diario digital de Cerdanyola y Ripollet

Últimas noticias

Post Top Ad

Responsive Ads Here

L'ATM licita l'estudi d'un projecte que contempla noves estacions ferroviàries a Cerdanyola i Ripollet

Les entitats que conformen la plataforma FEMVallès han rebut amb satisfacció la confirmació de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, que ja ha posat a licitació la redacció de l’estudi informatiu per a estudiar, en un context de rendiment i cost, la proposta FEMVallès de construir noves estacions ferroviàries al Vallès. Entre d'altres, el projecte contemplaria la creació de noves estacions a Cerdanyola i Ripollet.

FEMVallès va presentar el juny de 2013 el projecte 'Vallès 20x2020', consistent en la construcció d'una vintena de noves estacions ferroviàries en les línies existents del Vallès i en la perspectiva temporal de l’any 2020. Entre aquestes estacions proposades hi destaquen sobretot els quatre nodes d'intercomunicació entre les xarxes de rodalies de l’Estat (ADIF) i de la Generalitat (FGC). Durant aquest any i mig, la proposta ha anat rebent l'adhesió de moltes empreses, entitats econòmiques, associacions del transport i ambientals, i ha fet un curs de presentació a diverses administracions i institucions polítiques.
FEMVallès destaca que el 'Vallès 20x2020' permetria una millora notable de la qualitat de xarxa de les línies existents al Vallès en el marc del seu funcionament metropolità i cobriria amb un baix cost (la major part de les estacions són andanes a l'aire lliure) una funció que multiplicaria l'eficàcia del conjunt de la xarxa. Aquesta modernització, segons la plataforma, assoliria una important millora del servei en aquesta perifèria metropolitana, mancada d'una millor oferta de transport públic, ja que sovint només hi ha present un servei radial respecte del centre Barcelona.

Projecte Vallès 20X2020
La plataforma FEMVallès, promoguda per les patronals Cecot, CIESC, la UEI i l’associació Via Vallès vol donar una resposta unitària a la necessitat d’actuar com a contrapart davant les administracions i l’opinió pública a l’hora de participar en els debats sobre la visió estratègica del fet productiu i, en especial, en qüestions de territori, infraestructures i mobilitat.
L’any 2013 va presentar un informe econòmic que analitzava l’estructura productiva del Vallès (Occidental i Oriental), en el període 2001-2010 i el projecte, recolzat per l’estudi, que pretén l’estructuració del Vallès mitjançant la xarxa de línies de ferrocarril a la comarca. La presentació va anar a càrrec del professor de la Facultat d’Econòmiques de la Universitat de Barcelona Joaquim Solà, qui juntament amb Montserrat Termes i Xavier Sàez, són els co-autors de l’informe 'El Vallès, motor productiu de Catalunya'; i de l’arquitecte i membre de l’associació Via Vallès, Manel Larrosa que ha desenvolupat el projecte Vallès 20x2020.
“El Vallès, motor productiu de Catalunya” és l’únic estudi econòmic existent entre 2001-2010 en el territori esmentat. L’estudi analitza sector per sector i incorpora dades de les empreses més significatives de cada sector. Les comparacions es fan sempre a tres nivells: Catalunya, Regió Metropolitana de Barcelona i Vallès.
La conclusió a que arriba l’estudi és que el Vallès és clarament la primera concentració industrial del país –genera el 25,6% de valor afegit brut industrial català- i, que és també la seu d’importants centres tecnològics. Des d’un punt de vista econòmic, per tant, el que succeeix al Vallès és absolutament decisiu per al progrés del país.
Les conclusions de l’informe han estat la base on cimentar la proposta de FEMVallès en matèria de mobilitat al Vallès.
La xarxa proposada parteix de la construcció dels 4 grans nodes en la línia de Granollers a Martorell (R8) en l'encreuament amb la resta: S2 dels FGC a Terrassa, S1 dels FGC a Sabadell, R4 a Sabadell, Terrassa i Manresa i R3 a Granollers i Vic. Amb aquests intercanviadors, les línies del Vallès Occidental i les del Vallès Oriental entrarien en relació, quan avui cal anar directament a l’interior de Barcelona per a fer intercanvis. A més, FEMVallès planteja la incorporació de noves estacions en llocs estratègics del conjunt de les línies, amb la qual cosa el Vallès assoliria una malla de ferrocarril més densa, comparable a altres àrees metropolitanes d’Europa i en la qual es podrien prendre tant serveis de rodalia com regionals en les direccions de Girona i Tarragona i Lleida.
 
Noves estacions a Cerdanyola i Ripollet
- Riu Sec (R4-R8) Constituiria un dels gran nodes d’estructuració del Vallès; connectaria les línies R4 i R8 de Rodalies i serviria les àrees adjacents Barberà del Vallès i de Cerdanyola. Podria tenir aparcament i estació de bus.
- Ripollet – Can Salvatella (R8) Estació prevista al Pla Territorial, però no programada en la seva execució. Se situaria a uns 600 metres del nucli urbà de Ripollet i al final de la prolongació de la Rambla de les Vinyes
- Baricentre (R8) Estació ja construïda des dels anys setanta, pendent de posar-se encara en servei.

Pages