El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya ha fet efectiva avui una nova recàrrega de les més de 1.100 targetes moneder -471 a Cerdanyola i 633 a Ripollet- repartides a les famílies beneficiàries de l’ajut de menjador escolar del Consell Comarcal del Vallès Occidental. S’ha carregat un import de 36 euros a les targetes, corresponent als dies lectius entre el 27 d’abril i el 8 de maig.
Les targetes moneder, que van entrar en vigor el passat 13 de març, són un mecanisme habilitat per l’executiu català que té com a objectiu substituir les beques menjador dels alumnes més vulnerables durant la crisi sanitària. Amb el tancament dels menjadors escolars, el Departament d'Educació va activar més de 144.000 targetes moneder precarregades amb un import que correspon a un ajut diari de 4 euros pels dies que estan tancats els centres, independentment del tipus d’ajut garantit que tinguessin. Es pot gastar en una sola compra o en diverses fins a l’esgotament del saldo a disposición, que es pot consultar accedint a qualsevol caixer automàtic, ja que no és precís introduir cap pin ni número secret d’identificació. No es poden exteure els diners de la targeta en efectiu.
La targeta permet comprar a tots els establiments alimentaris que tinguin datàfon i cal comprar aliments bàsics com verdura, fruita, ous, carn, peix, pasta, arròs, cereals, llegums, llet i derivats làctics com els iogurts, pa, oli, sal, sucre, xocolata i fruits secs. No es pot comprar begudes amb sucres (evitar també els sucs ja que es poden consumir directament amb la fruita), ni altres tipus de begudes (com begudes alcohòliques, begudes energètiques,…), etc.
El sistema va patir dimarts de la setmana passada una incidència per un error de l’entitat bancària que les gestiona, que els tècnics van resoldre en 24 hores. En qualsevol cas, Educació ha establert un protocol d’actuació en el cas que les persones amb targetes moneder per comprar aliments tinguin problemes a l’hora de fer-les servir, ja que des de la seva posada en marxa s’han detectat incidències en el seu ús, ja sigui perquè no funcionen, pèrdua, robatori o, fins i tot, utilització fraudulenta. Les persones que tinguin qualsevol d’aquests problemes s'han de posar en contacte amb l’àrea de Serveis Socials de cada municipi, on els indicaran els passos a seguir per solucionar la incidència.