El consorci Catalonia Innovation Triangle (CiT) -format pels ajuntaments de Cerdanyola, Sant Cugat i Rubí- ha aprovat recentment el seu pla d’actuació per al proper any. En aquest document es defineixen sis grans línies de treball amb l’objectiu de promocionar l’eix de la B-30 i posicionar-lo com a referent industrial, universitari i tecnològic del Sud d’Europa. En el marc d’aquest pla estratègic, el CiT preveu dur a terme actuacions en els àmbits de la mobilitat, la gestió de parcs empresarials, les infraestructures de telecomunicacions, la competitivitat, la promoció econòmica i el màrqueting territorial.
Una de les prioritats del CiT serà reforçar el seu posicionament dins l’àrea de Barcelona. Per aquest motiu, el consorci té previst encarregar un estudi amb dades estadístiques i geogràfiques per mostrar que l’eix de la B-30 és realment el centre de l’activitat econòmica en l’àmbit metropolità de Barcelona. El CiT, per tant, es vol reivindicar com a centre –i no com a extraradi o perifèria- de la 'gran Barcelona'.
De fet, fonts del consorci remarquen que aquests tres municipis representen el 2’8% de la població de Catalunya, però acullen el 3’24% de l’ocupació. Un total de 10.000 empreses estan ubicades en aquest entorn –moltes d’elles amb un destacat perfil tecnològic i innovador-, hi estudien 60.000 universitaris i hi treballen 100.000 persones, dels quals 5.000 són investigadors. L’eix de la B-30 és, juntament amb tota la comarca del Vallès, el primer pol industrial de l’estat Espanyol.
Amb l’aposta per reforçar la centralitat de la B-30, el CiT pretén atreure noves empreses i centres de coneixement. El consorci també vetllarà perquè aquest territori, donada la seva potencialitat, pugui rebre més iniciatives públiques de captació i gestió d’inversió estrangera provinent de programes com 'Invest in Catalonia' o 'Invest in Spain'.
A més a més, properament el CiT posarà en marxa un portal web per promocionar el territori i reforçar-lo com a referent econòmic i empresarial. Aquest mateix portal disposarà d’un taulell virtual d’anuncis immobiliaris d’oficines i naus industrials i també oferirà un servei gratuït de localització d’empreses i parcs empresarials a través de GPS.
D’altra banda, amb l’objectiu de mantenir la competitivitat del territori, el CiT continuarà reclamant millors connexions de transport públic –ja sigui amb línies d’autobús llançadora o a través de rodalies Renfe- amb l’aeroport i l’estació de TGV a Sants. També s’afegeix a les demandes perquè el Vallès tingui una estació de passatgers del TGV i per millorar la interconnectivitat entre les línies ferroviàries de FGC i Renfe.
Finalment, el CiT també preveu finalitzar en els propers mesos el projecte de zonificació, ordenació i senyalització de totes les zones empresarials, universitàries i tecnològiques del CiT. Cal recorda que el consorci ha rebut finançament de fons europeus per poder dur a terme aquest projecte.
Així mateix, el consorci que conformen Sant Cugat, Rubí i Cerdanyola preveu consolidar en els propers mesos els lligams amb empreses i centres de coneixement per tal de sumar sinèrgies en la promoció del territori. En aquest sentit, està prevista la signatura de diversos convenis de col·laboració.
Addicionalment, el CiT es vol posicionar també com una iniciativa pionera en l’àmbit de la mancomunació de serveis entre administracions públiques per ser més eficients, per fer més amb menys. El CiT no disposa d’estructura pròpia ni suposa despeses addicionals per a la ciutadania.