ICV-EUiA de Cerdanyola ha lamentat, a través d'un comunicat, que l'actual govern local (PSC/CiU) "no s'hagi preocupat en explicar una tasca tan important com la que comporta la restauració de la Via Verda". Un pla de restauració "treballat pel govern d'Antoni Morral" que començarà aviat la seva execució i serà impulsat, segons remarquen els ecosocialistes, per "aquelles forces polítiques (PSC i CiU) que en el seu moment no van creure en la necessitat de protegir el corredor i van aprovar definitivament el Pla Parcial del Centre Direccional que proposava un creixement urba de Cerdanyola fins el nucli de Sant Cugat".
Des d'ICV-EUiA de Cerdanyola apunten que els terrenys de la Via Verda al llarg de les dècades han estat alterats per activitats humanes i els treballs de restauració han comportat primer que tots els espais del connector biològic que s'han preservat hagin esdevingut públics, expropiant les finques i cessant els usos industrials, que "en la seva gran majoria funcionaven sense llicències". Aquest procés, indiquen els ecosocialistes, s'ha fet gestionant els calendaris per tal de garantir els drets dels treballadors. Ultimades les expropiacions, es va encarregar l'elaboració del projecte de restauració de la Via Verda que es fonamenta bàsicament en l'enderroc de les naus i altres construccions existents i la recuperació dels paisatges que han experimentat abocadors, extraccions i moviments de terra. Assolits aquests objectius, el pas següent és la dignificació de l'entorn, amb restauració dels boscos de ribera, la reforestació, la creació d'aiguamolls i la reconfiguració dels usos agraris, de tal manera que la Via Verda reforci el seu paper de preparc de Collserola, alhora que s'habiliten camins pel gaudi de la natura.
En el seu comunicat, ICV-EUiA recorda que l'altre gran repte és com s'aconsegueix permeabilitzar l'AP-7. Al respecte, la remodelació de la carretera Cerdanyola-Sant Cugat va aixecar diversos viaductes per permetre el pas de la fauna, i en el cas de l'autopista, s'ha previst obrir un pas de fauna prou ampli per sota de la infraestructura, que enllaçarà amb uns terrenys forestals de Bellaterra, que en un futur connectaran amb la Serra de Galliners i salvant la C-58 amb la Grípia i Sant Llorenç del Munt. Els ecosocialistes destaquen que totes aquestes intervencions representen un cost econòmic important, el qual és assumit per les càrregues urbanístiques de la nova trama urbana del Centre Direccional, i constitueix "una experiència única de com adequar un connector biològic al bell mig d'una regió metropolitana". En aquest sentit, ICV-EUiA de Cerdanyola manifesta que "és una llàstima que l'actual govern local no s'hagi ni preocupat en explicar una tasca tan important com la que comporta aquesta restauració".
